Pagina's

zondag 25 augustus 2013

Soundscapes en klankinstallaties bij ' De onzichtbare stad'

Dit jaar ben ik weer betrokken bij een productie die bij Cultura Nova te zien is: 'De onzichtbare stad',een beeldend en auditief locatietheater project.

Het project vindt plaats in een afbraakflat in Hoensbroek. Vijf leegstaande appartementen zijn theatraal vormgegeven en buurtbewoners spelen mee in de locatievoorstelling. 
Drijvende krachten achter deze voorstelling zijn de theatermakers Esther van de Pas (theatervormgeving) en Irmgard Tummers (regie).

De voorstelling  had in april de try out in de ruimte van TEST in Hoensbroek en ontving lovende kritieken. Overigens was ik er toen nog niet bij betrokken. 
Omdat het project nu wat groter is van opzet en ik het natuurlijk erg leuk vind om aan dit soort projecten mee te doen ben ik gaan samenwerken met de beide dames.

Mijn aandeel zit in het verzorgen van soundscapes, composities en klankinstallaties in de verschillende ruimtes. Er zijn 5 appartementen en in vrijwel alle ruimtes doe ik iets met geluid.
Daarnaast hergebruik ik de klankinstallatie JaBoem en wil ik speciaal voor dit project een nieuw object 'the black box' maken.
 


Benieuwd of geinteresseerd?

De voorstellingen zijn gratis en vinden plaats op:
Vrijdag 30 augustus tussen 19-21 uur
Zaterdag 31 augustus tussen 14-16 en 19-21 uur
Zondag 1 september tussen 15-17 uur

Locatie: Pastoor Schleidenstraat 67 (Hoensbroek (Heerlen))
Vertrekpunt CafĂ© Wien, Wilhelminastraat 101 te Hoensbroek.


Grotere kaart weergeven




Meer info:
Orttheater
Cultura Nova
Facebook



Geen opmerkingen:

Een reactie posten